Boleto Turistico - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Boleto Turistico - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Boleto Turistico

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

21 Maart 2009 | Peru, Cusco

Hallo allemaal

Hier weer een bericht van mij. Ik merk dat ik het steeds drukker krijg, maar dat is een goed teken. Ik heb het hier ondertussen super naar mijn zin!

Vorige week heb ik met nog een aantal mensen een Boleto Turistico gekocht. Hiermee kan je binnen 10 dagen een aantal museums en ruïnes bezoeken. Daar zijn we zaterdag dan ook maar meteen mee begonnen. We hebben de bus 8 km verderop de berg op genomen en zijn toen terug gelopen. Eerst langs Tambomachay, Puka pukara, Q´enqo en als laatste saqsaywamam. Het was allemaal erg indrukwekkend, mooi (zie foto´s) en gezellig.
Zondag ben ik nog met andere studenten naar een markt geweest. Je krijgt hier echt de mooiste dingen in de mooiste kleuren. Ik heb dan ook een mooie sjaal gekocht en een mooie tas. Ook heb ik al een peruaans mutsje. Zondag avond had mijn familie een feest in huis. Ik mocht ook komen. Allemaal Peruanen natuurlijk en allemaal dansen: BAILAR!!!! Ik was een speciale verschijning met mijn blanke huid en natuurlijk mijn lengte. Iedereen wilde met me dansen. Dat was wel gezellig hoor. Totdat iedereen echt super, super dronken was, toen ben ik naar bed gegaan en heb ik mijn deuren van mijn slaapkamer geblokkeerd. De ramen op mijn slaapkamer, die ik nog heb, rammelde allemaal van de muziek. Ik kon dus niet echt slapen. Met als gevolg ...... verslapen. Ik werd maandag om half 9 wakker en school begint om half 9. Normaal loop ik 10 min naar school. Nu was ik om 8.45 uur op school. (hier maakt het toch niet uit hoe je eruit ziet).

Maandag begon de school dus weer. 2e week les en dit keer niet meer alleen .... tenminste dat was de bedoeling. Maar mijn groepsgenootje Arjan had zondag te veel gedronken en is na een uur met een kater naar huis gegaan. Er was ook een nieuw meisje op de school uit Zwitserland, Marina. Zij zat niet bij mij in de groep, maar heb wel in de pauze met haar gesproken.

´s Avonds salsa les met Elke. De salsa lessen zijn trouwen echt super! Elke vertrekt eind volgende week weer, hij gaat verder reizen, en dan zit ik (helaas) zonder danspartner. Na de les ben ik met Elke en Marina naar de Mithology gegaan. Een super leuke bar waar van 9.00 tot 11.00 uur alleen maar salsa wordt gedanst. Hier kan ik goed oefenen dus. De dansleraren zijn daar ook en dansen ook met je. Maar natuurlijk dans ik veel met mijn eigen danspartner. Andere meiden hebben dat niet, want hier is een overschot aan meiden en maar een paar jongens. Dus ik heb het (nog) luxe.

Verder ben ik nog naar een traditionele dans gaan kijken. Was wel leuk, maar niet zeer boeiend. Net als de museums die je kan bezoeken met de Boleto Turistico.

Ook ben ik al bij mijn project kennis gaan maken. Maar natuurlijk was de bazin er niet, ondanks dat de school een afspraak met haar had gemaakt voor vandaag. Maar afspraken stellen hier niet zoveel voor. Klinkt relaxed toch. Ik kan maar 1 tip geven voor zo´n reis en dat is AANPASSEN. Alleen dan kan je er iets leuks van maken. Ik moet zeggen dat me dat nu wel goed af gaat. Iemand anders heeft me wel even het tehuis laten zien. Was kleiner dan verwacht. Er zit nog 1 vrijwilligster, nederlandse, maar helaas werken we nog maar 1 week samen en dan vertrekt zij weer. Ik weet nog niet wat ik er precies ga doen, maar ook dat komt wel: mañana mañana!

Zoals jullie lezen gaat het een stuk beter met me dan vorige week. Ik geniet gewoon en ben blij dat ik dit op deze manier zo mag meemaken, wat een ervaring!

Dit weekend ga ik weer leuk de toerist uithangen, gezien ik nog niet alles gezien heb wat ik binnen 10 dagen zou moeten zien. Druk dus.

Liefs Suzanne

  • 21 Maart 2009 - 18:54

    Roel Jakobs:

    Hoi Suzanne,

    wat leuk om je ervaringen allemaal te lezen haha en leuke foto's ! geniet er maar van
    Groetjes

    Roel Jakobs

  • 22 Maart 2009 - 11:24

    Fabienne:

    hallo Suzanne

    4 weken geleden spraken we elkaar nog na een kernteam en toen begonnen de zenuwen toch al wat te werken. Nu bijna 3 weken later is je droom uitgekomen en heb ik je belevenissen tot nu toe gelezen. Echt te gek. Hou vol en geniet.

    Groetjes Fabienne
    Meenroot 1, Maasveld

  • 22 Maart 2009 - 12:57

    Rob&Vera:

    Hoi Suzanne,
    Wat fijn dat je nu een beetje gewend bent op je plek en je kunt genieten van alle leuke en mooie dingen. Het lijkt me fijn dat je met de andere studenten nog een tijdje kunt vakantie vieren en de omgeving verkennen voordat je echte werk begint.We zijn heel benieuwd hoe je dat gaat bevallen. En als je het even niet ziet zitten kun je het altijd van je af gaan dansen in de Mithology :)
    Heel veel groetjes van alle Brouwertjes uit een lente zonnig Heerlen

  • 22 Maart 2009 - 16:30

    Lotty:

    hejjj suuske,

    mooi dat je lekker aan het genieten bent! zo mag ik het graag horen! dat salsa dansen zal wel erg gezellig zijn! ben benieuwd hoe je straks kunt dansen ;).

    maak er wat moois van!

    x lotty

  • 22 Maart 2009 - 19:50

    Viv:

    OOOOOOOOOOO, salsa dansen, ik ben echt jaloers op jou!! Dat lijkt me echt te gek zeg!!

    Geniet er allemaal maar lekker van.

    Kus Vivke

  • 22 Maart 2009 - 21:41

    Ben En Maud:

    Gaat goed met jou heh!!! Geniet er maar van...wij missen je wel hoor!
    Liefs van ons XxX

  • 23 Maart 2009 - 19:46

    Susan:

    hee Suzanne,

    Ik moest zo lachen dat je zei "het maakt toch niet uit hoe je er hier uit ziet". Weet je ons gesprek nog op kantoor over die 15 onderbroeken nou ben je 20 dagen weg en nou maakt het je al niet meer uit, haha. Het ziet er allemaal prachtig uit. En het wordt alleen maar leuker.
    groetjes susan

  • 25 Maart 2009 - 13:40

    Josje:

    Ha die Suzanne!
    Ik heb het krantenknipseltje met je website weer gevonden,dus nu eens lekker uitgebreid al je verslagen gelezen en foto's bewonderd...
    Jaaa ... dat is zeker een groot avontuur : geweldig om te mogen meemaken,toch?! Fijn dat je op "Ut Klupje" hebt gezeten ..haha.. komt je met de salsa-lessen en zo goed van pas.Lijkt me 'n goed idee dat je eerst de tijd neemt om lett. en fig. te acclimatiseren en straks : aan het werk! Daar ben ik wel extra benieuwd naar,ik kan je berichten nu elke keer lezen :leuk! 'n Beetje of je er zelf bij bent... ik vind het fantastisch die cultuurverschillen!
    Geniet ervan,lieve meid,doe veel prachtige ervaringen op!!
    Heel veel groetjes,
    Josje

  • 27 Maart 2009 - 18:26

    Jo En Marlies:

    Hoi Suzanne

    We zijn blij dat het goed met je gaat en dat je lekker in je vel zit met je nieuwe vrienden die je ontmoet hebt, met je huisgenoten kun je het ook goed vinden is ook belangrijk.
    je foto`s zijn mooi en hierdoor krijgen we toch bepaalde indrukken van het land en de cultuur

  • 28 Maart 2009 - 10:56

    Mia Maas:

    Hoi Suzanne,

    We kijken elke keer vol spanning uit naar je nieuwe berichtjes.Wat een prachtige vergezichten heb je daar. Fijn dat je het naar je zin hebt. Oma is ook steeds weer benieuwd naar je mails.
    Verder veel succes van ons allen.

    Groetjes Mia Maas

  • 28 Maart 2009 - 15:02

    R.A.Sambo:

    HoiHoi.suus alles goed met je suus.Ik hoop het wel wij mis je allemaal.Ik hoop dat de taal ook goed gaat en ook met de kinderen. Nu worden vier weeken dat je weg bent.Gaat het met de werkt. Ik hoop van wel!Papa en je vriend kom ook op vakantie bij het wordt gezellig he joh.Ik wens je mooie dagen en tot gauw. de groeten en veel liefs van Sambo Doeiiiii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 33674

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: