Hola amigos y amigas - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Hola amigos y amigas - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Hola amigos y amigas

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Maart 2009 | Peru, Cusco

Hola iedereen!

Mijn lessen zijn gisteren begonnen. Eigenlijk zou ik groepsles krijgen, maar er is niemand van hetzelfde niveau dus heb ik alleen les. Zo leer ik natuurlijk wel sneller, maar het is wel jammer dat ik weer alleen zit. In de pauze praat ik wel veel met anderen, er zijn veel nederlanders.
De lessen gaan wel heel snel. Ik versta nu wel veel, maar kan nog niet goed terug praten. In het gezin versta ik nog niets, daar praten ze zo snel.

Ik zet wat foto´s op de site. De omgeving is echt super mooi. Op een foto is het lang niet zo mooi als hier natuurlijk, maar misschien kunnen jullie zo een beetje mee genieten.

Ik heb gisteren op het kantoor verteld hoeveel geld ik heb ingezameld, ze stonden echt versteld! Leuk he! Ze gaan me helpen dit bedrag goed te besteden.

Ik begin steeds wat meer te wennen, alleen blijft het gebrek aan privacy wel moeilijk. Maarja zoals ik in jullie berichtjes lees heeft dat ook voordelen (sauna).
Verder heb ik hier echt gebrek aan zuurstof. Als ik een trap oploop lijkt het alsof ik dood ga.

Verder heb ik geen nieuws. Ik vind het echt super zoveel lieve berichtjes te ontvangen.

Liefs Suus

ps: smsen op het nummer wat ik eerder heb doorgegeven werkt ook niet. Dus alleen berichtjes via deze site of hotmail ontvang ik.

Verder heb ik niet veel nieuws te melden.


  • 10 Maart 2009 - 20:08

    Ivo&Viv:

    Ha Suus,

    Heel veel suc6 gewenst met de lessen!!!

    Leuk om foto`s te zien, wat een ontzettend mooie omgeving!!! De carnaval ziet er gezellig uit!

    Ik kan zien dat de privacy te wensen over laat, hopelijk kan je er een beetje meer aan wennen (zou ik ook moeilijk vinden!)

    We kijken uit naar je volgende berichtje, veel liefs uit Geldrop!!

  • 10 Maart 2009 - 23:23

    Van Sambo:

    Beste Suus.Ik heb je bericht gelezen.Het lijk me moeilijk om daar te leven maar het is je werk dus je moet sterke bleven om te leren hoe met die mensen om te!Ik was vandaag naar de sport gegang en papa was en je vriendje. Het was erg gezellig.Alleen jij ontbreek en ik vroeg papa dat hij jouw mist en hij zegt natuurlijk dus zo mis ik jouw ook! hou je goed en de kinderen zou ook goed hebbenen laat ze jouw niet gek maken en het is dan ook erg mooie.Ik ben blij dat je goed is aan gekomen. natuurlijk wenst ik jouw alle beste met je werkt. die foto's dat je gemaakt heeft zijn mooie .Ik heb ze allemaal gekiek. lief SuuS even gedul leren je wel spans Oke! Amigos en mi Amigas Ik moet morgen werkt dan schrijf ik jouw weer Oke,SuuS heel veel lief en kusjes van Sambo tot goud? DoeiXxX

  • 11 Maart 2009 - 13:37

    Mincke:

    Hey Suzanneke,

    Ik vind het bijzonder dat je deze stap hebt durven nemen! Heb er veel bewondering voor. Ik blijf je avonturen volgen op deze site. Pas goed op jezelf en geniet van je ervaringen.

    Liefs Minc.

  • 11 Maart 2009 - 21:40

    Ria En Ger:

    Hallo Suzanne,
    Leuk om op de hoogte te blijven van jouw verblijf daar. Wat leuk die foto's, hebben we enig idee van Carnaval, even kleurrijk als bij ons! Ik hoop, dat je de taal enigszins snel onder de knie krijgt, dat je gezellig kunt babbelen met je gastgezin. We zullen jouw ervaringen blijven volgen en wensen je nog veel succes!

    groetjes ria en ger

  • 13 Maart 2009 - 13:18

    Maria:

    Ha Suzanne,

    Het is vrijdag en op onze gang super stil (nu jij er niet meer bent!!)
    Wat ziet het er geweldig uit.Heel veel succes met het leren van de taal. Ik probeer je te volgen en zal af en toe iets van me laten horen.
    Veel succes en geniet ook een beetje.

    Groetjes, van collegaatje Maria

  • 14 Maart 2009 - 20:34

    Saskia:

    hey suus,
    wil je even laten weten dat ik je in de gate houd!! Ben SUPER TROTS op je!!
    knap dat je de taal zo snel kunt leren! geef mij maar sommetjes... haha.
    grz sas

  • 15 Maart 2009 - 11:13

    Laura En Ricardo:

    Hoi Suzanne,

    Gelukkig ben je goed aangekomen (al lijkt het voor jou natuurlijk al een eeuw geleden) en begin je een beetje te wennen. Ik kan me voorstellen dat de cultuurshock groot is! De omgeving ziet er inderdaad super uit, hopelijk bevalt je werk binnenkort net zo goed.

    Hier gaat alles prima verder, geen spannende dingen meer gebeurd.

    Veel succes en plezier!

    Groetjes,
    Laura en Ricardo

  • 16 Maart 2009 - 08:33

    Maris:

    Hallo Suzanne,

    Mijn naam zal je waarschijnlijk niks zeggen, maar als ik schrijf; Rhodos,hetzelfde hotel en ook uit Limburg, dan weet je misschien wel wie ik ben.
    Destijds vertelde je al, op het terras van het hotel, met veel enthousiasme over deze droom! En dat was ik zeker niet vergeten!
    Ik vind het dan ook leuk dat ik deze site van jou gevonden heb!
    Inmiddels ben je al aan je grote avontuur begonnen...!
    Ik vind het bewonderenswaardig wat je daar doet en wat je nog gaat doen! Ik wens je heel veel succes én een hele mooie tijd in Peru!:-)

    Vele groetjes, Maris

  • 16 Maart 2009 - 09:51

    Lotty:

    hejjj suuske,

    nou nou al een beetje gewend aan de warmte overdag en de kou s'avonds? lukt het al een beetje met de lessen?

    hier in ons koude kikkerlandje gaat alles zijn gangetje! gewoon druk aan het werk he;). hoop dat je snel weer een berichtje plaats volg je op de voet!!

    suc-6 xxx Lotty

  • 16 Maart 2009 - 12:22

    Anne-Marie:

    Beste Suzanne,

    Ik heb jouw verhaal gelezen in een plaatselijk krantje. Vandaag lees ik voor het eerst je bevindingen in Peru. Goed hoor dat je dit werk doet. Jammer dat ze daar niet de privacy kennen als bij ons. Ik zou zeggen: Veel succes bij al je activiteiten.
    Vr.gr.

    Anne-Marie

  • 16 Maart 2009 - 17:33

    Marieke, Britt En ..:

    Hoi Meissie

    beter om te lezen dat je wat meer gewend raakt.
    Twee keer carnaval vieren is voor jou natuurlijk niet zo'n probleem?!?!?!?!?!
    Hier in Nederland alles z'n gangetje. Heb je wel gemist met Britt haar verjaardag ;-)
    Ze is erg verwend.
    Verder ben ik lekker moe, meer als bij Britt.
    Succes met je spaanse lessen. Goh for it girl!!!

    xxxx en ik blijf genieten van je verhalen en foto's.

  • 16 Maart 2009 - 19:56

    Petra En Jo:

    Zomaar ff, groetjes oet Houthem

  • 18 Maart 2009 - 15:36

    Arno & José:

    Ha die Suzanne, leuk om je zo te volgen! Succes met de taal en het goede werk dat je daar doet.
    Groetjes van de buren uit Houthem.

  • 20 Maart 2009 - 11:55

    Lillian :

    hee meissie, nu pas eraan gedacht om een berichtje te sturen. Sorry! Maar wat ik lees is heftig. Kan me voorstellen dat het even slikken was maar je moet maar denken dat het een heel apparte belevenis is en je wilde het zo graag. Hoop dat je snel uje ritme te pakken hebt en dat verwacht ik ook wel. Hoorde dat pap en man ook naar je toe komen. Dat is leuk om naar uit te kijken. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel succes en de groetjes van Lillian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 33674

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: