Gastgezin - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Gastgezin - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Gastgezin

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

08 Maart 2009 | Peru, Cusco

Hallo allemaal,

Gelukkig ben ik al een beetje gewend hier en voel ik me een stuk beter.
Gisteren ben ik met het gezin naar een feest geweest: carnaval. Veel muziek, dansen en bier. Het was super lekker weer ..... ik ga lekker bruin worden hier!

Het gastgezin is erg aardig, maar ik moet wennen aan de cultuur verschillen. Als ze zeggen we gaan nu, neem dan gerust nog 15 minuten de tijd. Als ze zeggen we eten om 7 uur, nou reken maar op 7.30 uur dan. Verder eten we samen en voor de rest zit iedereen in zijn eigen kamer. Privacy is er niet, alle deuren van mijn kamer hebben ramen en geen gordijnen, ik kan me niet rustig omkleden. Ook de badkamer deel ik met het gezin en heeft geen slot op de deur, mensen die mij kennen weten hoe ik me dan voel.
Verder bestaat het huis uit een soort stallen. Vooral de keuken en de eetkamer. In het grootste gebouw bevinden zich de slaapkamers. Ramen zijn kapot en deuren sluiten niet. Je hebt dus niet echt het gevoel dat je binnen zit. Ik slaap dus echt onder heel veel dekens! Overdag is het heerlijk warm, maar in de avond en de nacht is het echt heel koud.

Even over mijn telefoon, mochten mensen mij proberen te smsen. Mijn sim kaart werkt hier niet, Telfort ondersteunt bellen in Peru niet. Balen!! Ik heb nu een telefoon met simkaart hier gekocht, het nummer is: +5184984465898. Hier kan iedereen mij op smsen mochten jullie dat willen.
Gelukkig beschik ik vaak over internet dus is mailen geen probleem. Ik vind het erg leuk om iedere dag zoveel berichtjes te ontvangen! Super om te lezen hoeveel mensen aan je denken!

Ik probeer de volgende keer ook foto´s mee te plaatsen. Dan krijgen jullie een beeld van hoe het hier is.

Liefs Suus

  • 08 Maart 2009 - 08:02

    Anouk:

    Hey die Suzanne,

    leuk om te lezen hoe het gaat! En fijn dat je goed bent aangekomen zeg. Nu is het avontuur al begonnen en voor je het weet is het alweer voorbij. Dus geniet ervan! Ik ben erg benieuwd naar de foto's...

    Liefs Anouk

  • 08 Maart 2009 - 12:26

    Huub En Marij:

    Hoi Suzanne,

    Ook wij willen gebruik maken van deze techniek om jou te volgen tijdens je verblijf, werkzaamheden,en ervaringen in het verre Peru. Het begin is gemaakt en het aclimatiseren loopt ten einde. Nu breekt de tijd aan waarvoor je het allemaal wilt doen en wij willen je nogmaals veel succes hierbij wensen.

    ps. omdat je bij Vanony in de Drome bent geweest valt de accomodatie en het sanitair van het logeeradres heus wel mee,...dacht ik zo.

    huub en marij

  • 08 Maart 2009 - 14:15

    Roel Jakobs:

    Heeey Suzanne,

    erg leuk om te lezen hoe het met je gaat daar! ben benieuwd naar de foto's

    Groetjes
    Roel Jakobs

  • 09 Maart 2009 - 07:33

    Vera:

    hoi suzanne,

    Tjee petje af hoor als ik dit zo lees.
    Helemaal alleen... gelukkig dat je al een beetje gewend bent.
    Bracht maud en roy naar school, zag je moeder buiten staan moest gelijk aan je denken dus ik dacht effe berichtje sturen.
    Ik blijf je volgen,tot gauw.

    groetjes vera

  • 09 Maart 2009 - 10:34

    Ivo&Viv:

    Ha Suus,

    Gelukkig dat je al wat begint te wennen, het is dan ook niet niks, zo ver van huis!

    Ben benieuwd naar foto`s, kan me totaal geen voorstelling maken van een huis dat bestaat uit stallen ;)

    Zal je een keertje sms en, maar is het niet duur om een sms te ontvangen daar?

    Tot mails, we denken aan je

    Xox Viv

  • 09 Maart 2009 - 12:00

    Renske:

    Heej Suus!

    Carnavallen en bruin worden, klinkt helemaal niet slecht :) En ondertussen ook nog dingen doen voor een heel goed doel! Wel moeilijk om je aan zulke omstandig heden aan te moeten passen lijkt me, maarja het is niet anders.. Zij zijn niet anders gewend..
    Erg leuk om je berichten steeds te lezen en je zo te kunnen volgen! Tot de volgende :)

    (K) Renske

  • 09 Maart 2009 - 12:58

    Susan:

    Hoi suzanne,

    Wat fijn dat alles zo goed is verlopen.
    Ik moest wel lachen dat je vertelde dat je eigenlijk niet wist wat je voorsgeschoteld kreeg qua eten, zo herkenbaar en maar vriendelijk blijven lachen. En dat alles op zijn doooooie gemakje gaat, geen privacy enz, erg leuk
    suzanne geniet ervan.

    groetjes Susan

  • 09 Maart 2009 - 18:55

    Jo En Marlies:

    Hey Suus,

    Ook wij willen ff reageren op jouw verblijf in Peru gelukkig ben je goed aangekomen en begin je je langzaam op je gemak te voelen.

    groetjes
    Jo Marlies Monique en Noel

  • 09 Maart 2009 - 19:54

    Isabel:

    Hoi Suzanne
    Ik lees al gretig jouw berichten en stel me voor hoe het daar is. lijkt me inderdaad een cultuurshock. Is wel goed voor je. dan ben je straks als je terugbent een stuk relaxter wat preutsheid betreft. wat kan jouw dat schelen als iemand je naakt ziet, je hebt toch niks waar je je voor moet schamen. Ik had dat toen ik voor het eerst in de sauna was en daarna nooit meer. tot gauw Isabel

  • 10 Maart 2009 - 11:57

    Lotte:

    hejj suuske,

    nou mij smsje heb je dus niet gehad :(! jammer maar ik heb aan je gedacht! vervelend voor je dat je geen privecie hebt. maare even doorbijten dat went;). je leert overal van he:P. nou hier in tilburg gaat het redelijk. heb afgelopen zondag mijn rechter knie verdraaid! dus moet ik weer naar de orthopodie etc. Enne natuurlijk heb ik het advies gekregen dat ik moet stoppen met voetballen! balen dus.

    moet nu gaan vergaderen! ik zal de mail goed in de gaten houden! in het weekend kan dat niet -> nog steeds geen internet!

    veel succes en geniet van de geweldige ervaring!!!
    liefss
    xxx
    lotty

  • 10 Maart 2009 - 14:13

    Esther, Anneloes:

    He Suzanne,
    Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van je grote avontuur.
    We wensen je veel succes en plezier, geniet ervan en zijn reuze benieuwd naar de foto's.
    Groetjes van logo Maasveld.

  • 10 Maart 2009 - 16:10

    Petra En Jo:

    He wereldreiziger,

    wat dat, hoe je je voelt tijdens het douchen, betreft heb je niet van een vreemde. Nee niet van je vader,die heeft daar absoluut geen last van. Maar ook dat went, let maar eens op !! Suzanne, ja we ( denken ) leven ook hier met je mee, alleen deze hele mooie ervaring maak jij alleen daadwerkelijk mee. Voor je het weet, sta je al weer in Houthem. Laat het je goed gaan en geniet ervan. Kun je straks als je thuis komt ook met Pa mee naar Thermea !! Grapje....... Dikke knuffel Petra en Jo

  • 10 Maart 2009 - 17:46

    Nicole:

    Ha Suus, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Het zal zeker even wennen zijn, maar tot nu klinkt het al erg leuk!! (En veur dien leedvermaak; hie is ut wear echt bagger...)

    Groetjes,
    Nicole

  • 15 Maart 2009 - 16:28

    Jeroen:

    Hey Suus!
    Gisteravond verjaardag van mijn pa gevierd waarbij jouw ouders ook aanwezig waren. Hierbij de laatste ontwikkelingen vernomen van de Peru reis en kennis genomen van deze site.
    Lees dat je problemen hebt met bereikbaarheid Telfort. Lees op de Telfort site dat je inderdaad een tri-band toestel moet hebben en netwerk Claro-America Movil (TIM) handmatig dient te kiezen. Gewoon eens proberen.
    In derde wereld landen zijn de voorzieningen niet zo als wij die gewend zijn. Dak boven je hoofd en stromend schoon water zien wij als een vanzelfsprekendheid. Je gaat dit alleen maar beter waarderen als je straks weer terugbent. Ook de ellende die je meemaakt aan de hand van verhalen zullen genoeg impact gaan geven. Dan blijkt maar weer in wat voor een beschermende wereld wij zijn opgevoed. Deze ervaringen gaan jou als persoon vormen, doe er je voordeel mee!!
    Zou zeggen succes met het aandacht schenken aan en liefde geven aan de kleine misbruikte kinderen, je zult zien dat een smile wonderen doet bij zowel jou als die kleine donkere mensjes! Geniet ook van deze ervaring en blijf in je eigen krachten geloven! Knap van je dat je dit kunt, wilt en mag doen.
    Groetjes van je neef.
    Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 33645

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: