Goed aangekomen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Goed aangekomen! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Maart 2009 | Peru, Cusco

Ik ben goed aangekomen. Het afscheid was moeilijk, maar dan is het kwestie van gewoon doorlopen en denken aan die droom die in uitvoering komt. Gelukkig had ik op de eerste vlucht leuk gezelschap: een psycholoog uit Peru.
Op schiphol de telefoontjes maar kort gehouden, want de emoties sloegen weer op hol.

Toen de tweede vlucht. Ik zat nogal krap, maar gelukkig kwam na 15 min vliegen de stewart naar me toe, hij zag dat ik echt mijn benen niet achter de stoel kreeg en had nog een beter plekje voor me. Nog altijd niet met extra beenruimte, maar het was wel beter. Ik deelde samen met een andere vrouw, Sara, 3 stoelen. Om de beurt deden we een dutje en we hebben gezellig gekletst. Het alleen reizen viel best mee, eerlijk gezegd wat het erg leuk en stoer. Je leert zoveel mensen kennen echt leuk.

Toen ik naar buiten liep stond daar iemand met een bordje Suzanne Scheeres ;) Dat is erg leuk om mee te maken! Hij had een mooie auto en bracht mij naar het hostel. Een leuk klein huiselijk hostelletje, maar schone dekens, douche (jaja, nog altijd warm water), prima dus. Het eerste wat ik wilde doen was Ed en pap en mam laten weten dat alles goed was gegaan. Maar wat bleek, 2 gsm´s bij me en beide doen het niet .... grrrrrr. Ik had nog wel 1 tri-band en 1 dual-band bij me, dus ene zou het moeten doen. Helaas dus, beide vinden geen netwerk.
Dat was wel een domper, buiten het feit dat ik niemand zomaar kan bereiken vind ik het ook erg vervelend dat ik nu geen berichten van het thuisfront kan ontvangen. Ik ben meteen op msn gegaan (internet in dit hostel is gratis) en gelukkig was nog een oud collega van mij online. Ik heb haar gevraagd Edgar te bellen en te zeggen dat alles goed was en hij maar even online moest komen. Zo kon ik toch laten weten dat alles goed was hier. Ondanks dat dit mijn droom is, is het nu wel even moeilijk. Zit je hier in je uppie en je kan niets van het thuisfront ontvangen. Maar een paar traantjes verder ben ik maar eens de straat op gegaan opzoek naar iets te eten. Ik vond een paar straten verderop een restaurantje niet al te sjiek. Alleen 1 probleem, ze spreken hier echt geen woord engels en ik niet zo heel veel woorden spaans. Dit zorgt voor leuke gesprekken. Ik heb lekker gegeten, frieten en iets van kip met spek en champignons ertussen en toen weer terug. Toen ik op mijn plattegrondje de weg terug ging zoeken kwam meteen hulp aan. Hij keek naar mijn kaart en legde mij precies uit hoe ik weer terug moest lopen .... maarja, zoals jullie al raden weer in het spaans. Ik zei maar si si si gracias, maar had er geen hol van begrepen.
Eenmaal terug even lekker gedouched en gaan slapen.

Vanochtend weer vroeg vliegen naar Cusco. Hier heb ik echt van genoten, super mooi die bergen vanuit de lucht.
Weer stond iemand mijn op te wachten. Dit keer Eddy de vader van mijn gastgezin. Hier is het nogal even wennen. Geen luxe alles primitief en geen privacy. Wel heel aardige mensen. En ze zeggen meteen Mi casa es su casa.
Ik hoop wanneer ik weer een bericht plaats ik wat meer gewend ben hier.

Groetjes Suus

  • 06 Maart 2009 - 19:40

    Ilonka:

    Hoi Suzanne,

    Heel fijn dat je goed bent aangekomen. Zal zeker superwennen zijn.
    Op naar het grote avontuur dan maar. Ben benieuwd naar je (spannende) verhalen en avonturen.
    Toi, toi, toi.

    Groetjes Ilonka

  • 06 Maart 2009 - 21:29

    Roel Jakobs:

    Hoi Suzanne

    Fijn om te horen dat je bent goed bent aangekomen. op naar het avontuur, ben benieuwd naar je verhalen.

    heel veel succes

    Roel Jakobs

  • 07 Maart 2009 - 06:41

    Renske:

    Heej Suus!

    Fijn dat je goed bent aangekomen :) en dat de reis ook nog best meeviel. Nog bedankt voor je berichtje. Ik kan me heel goed voorstellen dat het afscheid moeilijk was maar dit is iets wat je heel graag wil doen en wat zijn nou een paar maanden in een mensenleven? Je kunt nog zo lang in Nederland zijn! Dus gewoon lekker genieten van de tijd daar. En het went vast wel :P. Al lijkt het me heel moeilijk als je thuis je eigen stekkie hebt om daar zonder privacy en luxe te moeten leven.. KOmt helemaal goed! Ik ben heel erg benieuwd naar je volgende bericht! En vooral naar foto's :)

    Liefs Renske

  • 07 Maart 2009 - 08:58

    Opa En Oma:

    we kunnen je mooi volgen op de laptop, opa is al 2 x naar de kerk geweest om een kaars voor je te laten branden. We hopen dat je je daar gaat gunnen en dat het de tijd van je leven wordt, we zijn heel trots op je, maar missn je nu al heel erg. Veel liefs opa en oma

  • 07 Maart 2009 - 09:05

    Ivo En Viv :

    ha Suus,

    Fijn dat de reis is meegevallen, en dat je een aantal nieuwe mensen hebt leren kennen!

    Wel veel foto`s maken he!! Want ik ben echt benieuwd en die moeten natuurlijk ook allemaal gescrapt worden ;)

    Hopelijk gaat het je goed bevallen in het gastgezin, maar alles moet je even de tijd gunnen om een plekje te geven, ik weet zeker dat het snel gaat lukken!

    Xox Viv

  • 07 Maart 2009 - 18:25

    Oma Van Edgar:

    Lieve Suzanne
    fijn dat je veilg bent aangekomen ik denk veel aan je en ben trots dat je dit aangaat ,veel succes ,ik hoor alles via Ingrid dus hou je goed ,groetjes oma van Belleghem

  • 07 Maart 2009 - 18:38

    Roxanne (preer ;)):

    Heyy Suzanne,

    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen. Vind het leuk om je ervaringen iedere keer zo te lezen! Heel veel succes en geniet van alles!!!

    Groetjes Roxanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 33674

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: