Surprise surprise - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Surprise surprise - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Surprise surprise

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

06 Mei 2009 | Peru, Cusco

Hallo

Het is heel leuk om te zien dat ik nog altijd gevolgd wordt door vele mensen op de site. Het is altijd leuk om reacties te lezen ...... zelfs reacties die voor mijn ouders bedoeld zijn ;)

Donderdag ben ik met de nachtbus naar Bolivia vertrokken, met 3 vriendinnen. Eenmaal bij de grens moesten we een tijdje wachten, omdat de grens nog gesloten was .... beetje raar. Daarna doorgereden naar Copacabana (in Bolivia) en daar vrijdag een beetje moe rondgehangen. Moe ..... omdat ik in de nachtbus echt niets kan slapen.
Zaterdag naar Isla del Sol gegaan met de boot, was erg mooi om te zien.

Zaterdag ochtend de bus naar Puno genomen. Mijn ouders zaten op dat moment ook in Puno, maar ik kon hen niet bereiken. Ik wilde ze graag verrassen. De boten naar Amantanie, een eiland waar we graag heen wilde, waren al vertrokken. Toen hebben we besloten met ons vieren een privé boot te huren om erheen te gaan. Echt een super goede leuke keuze. Na 4 uur varen waren we aangekomen en konden we bij een gezin op het eiland overnachten. De vader van het gezin nam ons mee een berg op om naar de zonsondergang te kijken. Onbeschrijflijk mooi! Toen miste ik Ed wel heel erg, zo´n romantisch moment wil je gewoon samen delen.
Eenmaal terug bij het gezin zat de moeder in een keukentje in een hoekje op een klein vuurtje voor ons te koken. Een soort peking express gevoel. Het was zo basic dat het gewoon ontroerend was. Ik kan hier mijn verhaal wel typen, maar de ervaring is gewoon niet te beschrijven.
Na het eten kregen we traditionele kleding aan en na een wandeling door het veld kwamen we aan in een schuurtje waar muziek was en gedanst werd. Zo mooi! Er was geen water bij het gezin, dus de wc spoelde niet door en wassen was ook geen optie, maar voor die ene nacht maakt dat niets uit. ´s Ochtends zat de moeder weer pannenkoeken voor ons te bakken en daarna bracht ze ons weer naar de boot.
Na 3 uur in de boot kwamen we aan op de rieten eilanden bij Puno. Het was wel erg mooi, maar na onze ervaring van het primitieve leven op het echte eiland maakte dit niet meer heel veel indruk op ons.
Toen terug naar Puno, naar hetzelfde hotel als mijn ouders, maar geen ouders te bekennen. Ook hun gsm namen ze niet op. Na met mijn uur tegen hun deur gestaan te hebben wist ik dat ze de gsm op hun kamer hadden laten liggen. Wachten dus maar. Om 18.00 uur was het eindelijk zover, ze waren terug. Ik kloppen op de deur, zeggen dat er roomservice was en toen hun gezicht ...... oftewel mijn vaders gezicht want mam zat op de wc. Surprise!!!
Ze vonden het echt heel leuk en ik ook. Eindelijk weer bekende gezichten.
Lekker samen gaan eten en een dag later met hun mee met de bus naar Cusco. Al kregen we eerst om 6 uur ´s ochtends te horen dat we toch niet mee mochten ..... een boze pap doet wonderen en toen mochten we toch mee. Het was erg gezellig in de bus, pap en mam reizen met een leuk gezelschap en gelukkig mocht mijn vriendin Sandra ook mee.
Na de busreis heb ik lekker in het hotel van mijn ouders gedouched ... wat een luxe! Heerlijk, ben blij dat ze het weekend blijven ... maar niet alleen voor de douche hoor ;)
Dit weekend kan ik ze mijn leven hier laten zien, gelukkig mogen ze ook mee naar het project.

Tot het volgende verhaal!

Liefs Suus





  • 06 Mei 2009 - 19:20

    Nicole:

    Ha Suus,
    Ook weer leuke fotoos bij het verhaal! Van de fotoos is af te lezen hoe je van je avontuur geniet:D Blijf dit doen & de groetjes aan je ouders
    Liefs Nicole

  • 06 Mei 2009 - 20:06

    Vera,:

    hoi,
    Bij zonsondergang je vriend missen is alleen maar een goed teken.
    Wat kan je blij zijn dat je deze geweldige stap hebt genomen,wat een waardevolle herinneringen!
    Geniet er nog maar volop van vooral nu paps en mams bij je zijn.
    groetjes vera

  • 06 Mei 2009 - 20:39

    Viv:

    Hey Suus,

    Wat leuk weer iets van je te lezen, wat een ongelooflijke mooie verhalen schrijf je hier!
    Zo kan ik een heeeel klein beetje meegenieten ;)
    Veel plezier samen met je ouders, doe ze maar de groetjes van me!!

    De foto`s zijn zooo mooi, nog maar eventjes en dan komt Ed en kunnen jullie saampjes van de zonsondergang genieten!

    x Viv

  • 06 Mei 2009 - 20:46

    Mia:

    Hoi Suzanne, we volgen je nog steeds, maar nu krijg ik toch even kippenvel als ik lees dat je voor de deur van je ouders kamer staat te wachten. Doe de groetjes en geniet maar van hun gezelschap. Tot volgend bericht. Groetjes Mia

  • 07 Mei 2009 - 06:08

    José Philips:

    hallo susan.
    Bedankt weer voor je mail,jou ken ik wel niet maar wel je moeder,wegens zij actief.Wat een ervaring doe je hier mee op.Ik wens je nog veel genot en tot het volgende bericht.Groetjes Jose Philips

  • 07 Mei 2009 - 06:47

    Rebecca:

    Hey Suus,

    Waaw, echt een mooie reis! Straks wil je nog niet meer terug naar het saaie Houthem ;)
    Mooie foto's hoor.
    pff.. en wij maar stressen en druk zijn in NL...

  • 07 Mei 2009 - 06:52

    Hester:

    Hoi baasje,

    Ed, Nina, Wiel en Rebecca zorgen goed voor me hoor, maar ik mis je toch wel. Ik ben maar gewoon aardig tegen mijn verzorgers, maar ik kan het niet laten af en toe een grapje met ze uit te halen. Ik hoop wel dat ze er aan denken dat ik op mijn verjaardag altijd een 'taart' krijg. Kun je ze het recept geven?


  • 07 Mei 2009 - 19:19

    Roel Jakobs:

    Heey Suus,

    wat een mooie foto's en leuk je ervaringen te lezen in je berichten ! geniet ervan nu ook met pap en mam ;) en bedank pap en mam nog voor de mooie kaart !
    Geniet ervan ! en de groetjes aan Pap & Mam

    Groetjes Roel

  • 07 Mei 2009 - 20:39

    Astrid:

    hallo Suzan,Magda,en Wiel,
    Nou zeg wat een mooie verrassing zeg,daar kreeg ik kippevel van.'Geniet maar samen,en dan is edgar weer aan de beurt.
    Hier is het ook best goed weer,niet om te mopperen.
    Ben benieuwd naar jullie verslag,en dan hoop ik ook met Alexander te gaan.
    maar heb ook al weer brillen voor Jemen,en brengen ga ik ze natuurlyk weer.
    Heel veel liefs en een goede reis,wenst jullie Astrid en alexander en oma.

  • 08 Mei 2009 - 06:36

    Rens Scheijven:

    Hoi Suzanne,
    Als ik dit zo lees, merk ik, dat je het erg naar je zin hebt!
    Geniet er nog van, de komende maanden.
    Groeten, Rens

  • 08 Mei 2009 - 06:41

    Ilonka:

    Hoi Suzanne,

    Wat een superverhalen allemaal, ik vind het erg leuk om te lezen steeds en de leuke fotos erbij te bekijken.
    Zo te lezen zit jij daar helemaal in je nopjes te wezen en te genieten.
    En de tijd gaat volgens mij zo snel... dus geniet nog maar van je project, de mensen om je heen, de omgeving, de cultuur. Ach gewoon van alles.
    Tot over een tijdje.
    Groetjes, Ilonka

  • 09 Mei 2009 - 06:25

    Henny En Ingrid:

    Hallo Suzanne Wiel en Magda
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken geniet er nog van deze dagen met Suzanne

    Groetjes Henny en Ingrid

  • 09 Mei 2009 - 13:18

    R. A. Sambo:

    Hoi SuuS.Leuk te horen dat met je goed gaan!en dat je familie ook daar is om je te steunnen en ook jou gezelschapt te houden en Ook heel erg leuk voor die andere mensen die daar wonnen He joh.Ik heb je berichtjes gelezen dat je wel op je zin daar hebben en dat je goed bezig bent.Ik hoop en wens dat alles goed afloop met je projecten en Dat je een goeie gevoel aan die mensen achter laten waar hun altijd blij van zijn.Ik ben blij om te horen dat alles goed gaat dus Hou je goed en Sterkte met je werkt en tot de volengde keer.De groetjes aan iedereen daar voor mijn en zeg mijn maar eerlijk heb je een vriendin voor mij gevonden daar.Nee hoor ik doe maar een grapjes tot hoor.Veel lief van Sambo Doeiiiiiiiii

  • 10 Mei 2009 - 08:34

    Lotty:

    hejj suuske,

    wat gaaf dat je je ouders verrast hebt! waren zeker ook wel blij om jou te zien!

    nou weet je ook hoe het voelt om mee te doen aan peking expres;)!
    geniet nog even lekker verder! nog een paar weekjes en je kunt samen met ed gaan genieten!!!

    x lotty

  • 10 Mei 2009 - 14:26

    Petra En Jo:

    2 leuke dames op die foto, maar wie is die vent die daarbij staat !! Petra vroeg zich op het eeste moment af, wie is dat ??? De familie Scheres oet Houthem. Leuk om jullie samen te zien, al is het maar op een foto. Geniet er nog even van, Edje is nu aan de beurt, hij was trouwens goed voor je trouwe 4 voeter aan het zorgen, afgelopen zaterdag. XXX voor Suus, XXX voor Magda. en XXX voor die man met die hoed, nee niet van Jo maar van Petra. Goede reis terug naar het Geuldal.

  • 11 Mei 2009 - 13:38

    Ben En Maud:

    Hallo daar!!!!!! Lekker dat jullie samen zijn heh! Geniet er maar lekker van, ze gaan bijna alweer naar huis...maar dan komt Ed ook al bijna!

    Veel liefs, we denken aan jullie!
    Ben en Maud XxX

  • 12 Mei 2009 - 08:14

    Renske:

    Heej Suus!

    Heel toevallig hadden Lotte en ik het er op de dag dat je bericht kwam over dat het al weer ff geleden was :P. Ik vind het nog steeds heel erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt! Het is eigenlijk vanuit hier best onvoorstelbaar allemaal.. Dat jij gewoon op een heel ander deel van de aardbol zit en zulke dingen doet. En wij maar werken en tentamens maken :S
    Leuk om te lezen dat je goede contacten hebt daar, dan kun je er later nog over praten met mensen die het ook hebben meegemaakt. En super zo'n verrassing voor je ouders :D. Die eilanden klinken ook allemaal niet verkeerd trouwens. Red je het nog met je grote tas trouwens?
    Nou hopelijk tot snel met het volgende verhaal!

    Liefs Renske

  • 12 Mei 2009 - 17:11

    Jo En Marlies:

    Heej Suus,

    Wij zijn ook net terug van vakantie en lezen dit mooi bericht wat jullie samen meemaken heel fijn natuurlijk met Pap en Mam, we willen hun nog een goede terugreis wensen en een groetje overbrengen

    Veel liefs Jo en Marlies

  • 13 Mei 2009 - 18:48

    Gerda Meijer:

    Hoi Suzanne
    Hier je over buurvrouw van de Gerlachstraat. wat een belevenis meid. Ik heb het een en ander gelezen over jouw leven in Peru. Gelukkig bevalt het prima, vooral nu je ouders op bezoek zijn geweest. er zijn geen nieuwtjes van de buurt die belangrijk zijn te weten. Maandag a.s. heeft het bestuur weer een vergadering gepland, dit in verband met het Grotten bezoek en de barbecue, daar kun je dan alvast naar uitkijken. De hele straat heeft jouw vriend in de gate gehouden ha..ha...
    Jouw paard loopt elke dag snikkend voorbij naar de wei. Je ziet we denken toch aan iedereen zelfs aan Suzanne in Peru
    Nou meid hou je goed, geniet van alles en tot ziens.
    Groetjes Gerda en Jaak Meijer.

  • 17 Mei 2009 - 09:34

    Rob & Vera:

    hoi suzanne,

    Een wat late reactie maar ik was ff in het z-huis en daarna waren Rob en ik op zorgreis met een groep gehandicapten. Net je mooie verhaal gelezen, het wordt steeds indrukwekkender daar hé. Wat te gek dat je dit hebt kunnen delen met Pap en Mam. en straks komt Ed!
    Geniet van alles en ik ga deze snel naar Houthem bellen om de verhalen te horen.
    groetjes uit een regenachtig Heerlen
    Elke Lea Rob Vera

  • 17 Mei 2009 - 11:16

    Nina:

    Heey Suus,

    Wat goed om te horen dat je het naar je zin hebt!! Je ouders hebben het ook geweldig gehad, heb donderdag even met ze gepraat over de vakantie.
    Met hesje gaat het ook super, maar ze zal toch wel blij zijn als je weer terug bent!!
    Nog heel veel plezier de komende maand!
    liefs Nina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 33645

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: