Horrortrip - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Horrortrip - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Horrortrip

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 April 2009 | Peru, Cusco

Hallo lieve mensen,

Afgelopen week paasweek geweest hier. Maandag was iets groots in Cusco. Christo Moreno werd de kerk uitgedragen en ´s avonds weer de kerk in gedragen met een zegening. Als je dit wilde zien moest je 4 uur van te voren aanwezig zijn. Wat wij natuurlijk waren. Duizende mensen kwamen erop af, de straten stonden helemaal vol mensen als sardientjes in een blik. Tijdens de zegening vielen veel mensen huilend op hun knieën op de grond. Bijzonder om mee te maken.

In mijn project heb ik paaseieren geschilderd met de kinderen. Dat kennen ze hier niet. De kinderen vonden het erg leuk. Ook heb ik paasbrood voor ze gekocht en cola. Dit was helemaal een feest voor hun. Daarna heb ik de eieren nog echt op z´n Nederlands verstopt. De kinderen hadden de grootste lol.
Het meisje wat moest bevallen is donderdag naar het ziekenhuis gegaan. Ik heb haar nog opgezocht en een grote beer meegebracht. Dit vond ze erg leuk. Donderdagavond zou ze een keizersnede krijgen. Vandaag ga ik haar weer opzoeken.

Dan de horrortrip:
Donderdagnacht vertrokken met de nachtbus naar Arequipa, samen met Daniëlle en Sandra. Donderdagochtend was Daniëlle ziek, salmonella. Nog snel naar het ziekenhuis gegaan de een berg medicatie gekregen. Gelukkig ging het in de avond al wat beter. In de bus zaten luizen in de dekens, dus onze benen zaten onder de luizen beten .... lekker dan.
Dag 1 in Arrequipa leek het stralend weer, eerst maar even de stad bezichtingen en dan lekker hangen aan het zwembad .... dachten we. Maar helaas in de middag koud en bewolkt. Het hotel was wel heel goed. Vriendelijk personeel, fijne bedden en het belangrijkste: een heerlijke douche!
Dag 2 colca cañon tour. Na een kwartier in de bus werd ik ziek. Misselijk, duizelig, buikpijn en echt geen energie. Ik kon de mooie stops niet bezichtingen, ik kon niet op mijn benen staan. Mijn vriendinnen hebben wat foto´s voor me gemaakt. Eenmaal aangekomen in het hotel in de bergen kon ik alleen maar slapen. De anderen gingen lekker lunchen en wandelen. Wel ben ik nog meegeweest naar de warmwaterbron, heerlijk. Dat deed wel even goed. Daarna weer meteen naar bed. Mijn vriendinnen brachten me cocathee en kippensoep ... lief he.
Dag 2 voelde ik me iets fitter en ging de tour weer verder. Het doel van de tour is condors spotten, maar door het slechte weer was er geen condor te zien. Op de terugweg toch nog 2 condors van veraf gezien, maar het was wel een telleurstelling.
In de avond waren we weer terug in Arequipa in ons fijne hotel.
De laatste dag (dachten we) nog een mooi klooster bezocht. Aangezien ik nog altijd niet fit was hebben we het verder rustig aan gedaan. In de avond naar het busstation, om terug naar Cusco te reizen.
Alsof we nog niet genoeg pech hadden gehad op deze trip bleken de bussen niet te rijden. Rondom Cusco was een staking en waren de wegen geblokkeerd. Als je dan toch probeerd om daar doorheen te komen word je aangevallen. Nou ... nee dankje. Nog een dagje in ons lekkere hotel dan maar.
Gisteren was het super lekker weer in Arequipa en hebben we lekker aan het zwembad gelegen. Even opladen, heerlijk. Toen waren we ineens toch wel blij dat we een extra dagje mochten blijven. En vanacht heeft de bus ons weer veilig terug in Cusco gebracht.
Toch nog alles goed gekomen. Ook voel ik me weer helemaal fit en beter.
Dat was me het tripje wel ....

Vandaag krijg ik mijn eigen kamer in mijn appartement, die ga ik even een beetje inrichten. En vanmiddag ga ik weer naar mijn project, zij zullen me gisteren wel gemist hebben.

Ik hoop dat thuis ook alles goed gaat met iedereen. Ik hoorde dat jullie lekker weer hebben, dus geniet er maar van.

Liefs Suus

  • 16 April 2009 - 10:56

    Anouk:

    He die Suzanne,

    Wat een mooie foto's zeg!
    Dik de moeite waard zo te zien, hoezo jaloers haha. Jammer dat je tijdens de trip ziek bent geweest maar gelukkig nu wel weer beter! Zo te horen heb je daar goed je plekje gevonden, fijn!

    Geniet er nog van!
    Groetjes Anouk

  • 16 April 2009 - 14:18

    Anne:

    Beste Suzanne,
    Je kent me verder niet. Ik ben een Limburgse vrouw van 38 jaar oud.
    Misschien dat ik me voor 2 jaar laat uitzenden door een uitzendorganisatie voor een missie-project. Ik vind het daarom altijd zeer leuk en spannend om jou verhalen te lezen, zodat ik me een voorstelling kan maken wat je in bijv. een Zuid-Amerikaans land meemaakt.

    Veel succes en plezier bij de rest van je ondernemingen in Peru.

    Groet,

    Anne.

  • 18 April 2009 - 21:47

    Viv:

    Ha Suus,

    Horortrip, ja dat is een passende titel voor deze blogpost!!!
    Wat jammer zeg dat je niet lekker was :(

    Heb je je kamer al een beetje ingericht??

    Leuk om weer foto`s te zien, hopelijk heb je het nog steeds naar je zin!!

    Liefs Vief

  • 20 April 2009 - 21:09

    Ben & Maud:

    Hey Suus....ff een berichtje vanuit het mooie (hihi) Hoensbroek....ookal mailen we veel, de verhalen (en vooral foto's!) van je site zijn erg leuk!!!
    Knuffel je grote broer en schoonzusje (hihi)

  • 23 April 2009 - 11:30

    Nancy Penders:

    hee suus,

    Zo te zien vermaak jij je prima daar. Leuk om je ervaringen te lezen. Volgens mij zit je alweer bijna op de helft he....

    Groetjes Nancy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 33644

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: