I believe I can fly!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu I believe I can fly!!!! - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

I believe I can fly!!!!

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

05 April 2009 | Peru, Cusco

Hallo allemaal

Het was weer een druk weekje voor mij, maar dat zorgt weer voor mooie verhalen. Ik zal beginnen bij het project.

Op mijn project heb ik donderdag eindelijk de directrice gesproken. Ze was heel aardig. Eerst heb ik verteld dat ik geld heb voor de kinderen en waar ik dat het beste aan kan besteden. In mijn project gaat het vooral om kleine dingen zoals ondergoed shampoo kleding enzo. Ben vrijdag dan ook meteen samen met de directrice ondergoedvoor alle meiden gaan kopen. Onvoorstelbaar dat ze zelfs daar blij mee waren. Ik ga binnenkort nog meer spullen kopen, maar ik heb de tijd. Ook ga ik in andere projecten kijken die nog niet alles op orde hebben, daar kan ik veel meer betekenen wat het geld betreft.
Verder mag ik waarschijnlijk mee naar het ziekenhuis wanneer 1 van de meiden gaat bevallen. Maarja dan moet ik wel net op dat moment aan het werk zijn om mee te kunnen. Ik ken de mentaliteit hier en ze gaan je echt niet bellen.
Verder heb ik verteld dat ik ook psycholoog ben en graag meer op psychologisch gebied met de kinderen wil werken. Nou geen probleem (nadat ik verteld heb dat k geld heb is niets meer een probleem). Ik mag individuele gesprekken houden met alle kinderen en kijken wat ik ermee kan. Ik kreeg meteen papier, pen, en een werkplek. Stel je van de werkplek in de gang maar niet teveel voor. Nou de meiden stonden meteen in de rij toen ze het hoorde. Ik heb vandaag met 2 meiden een gesprek gehad: Heftig!!
Ze vinden het fijn om over hun emoties te praten, maar bij beide meiden ging het gepaard met veel gehuil. Zelf ik had het moeilijk om mijn tranen binnen te houden bij hun verhalen. Nouja, ik ben blij dat ik het moeilijk had, want anders zou ik wel heel hard zijn. 1 meisje van 16 is verkracht door haar buurman van 40. Daardoor was ze zwanger en hebben haar ouders haar verstoten. Haar baby is nu bijna 2 weken oud. Ik denk dat iedereen daar wel een brok van in z´n keel krijgt.
Ik denk dat ik nog veel heftige verhalen te horen ga krijgen komende weken, maar ik ben blij dat ik het luisterend oor voor ze kan zijn. Beide meiden gaven aan het erg fijn te vinden om met me te praten en wilde dit graag vaker doen.
Het geeft me wel een goed gevoel om de kinderen die knuffel te kunnen geven die ze nodig hebben. Maar ojee wat word het moeilijk als ik daar eind mei weer wegga.
Het andere meisje wat ik sprak is ook zwanger. Zij vroeg of ik peettante wil worden van haar kind. Ik vroeg wat dat inhoud en ze wilde dat ik dan ook echt mee ging naar de kerk tijdens de doop enzo. Helaas bevalt zij pas in juni dus dat is niet mogelijk. Ze vroeg met tranen in haar ogen of ik dan terug wilde komen voor haar en haar baby. Jeetje .... zeg dan maar eens nee.

Zaterdag ben ik verhuisd naar een appartement. Een heel geregel omdat ik straks een 2-persoonskamer nodig heb wanneer Ed komt. Gelukkig was Maaike(een andere nederlandse meid)zo lief om haar kamer voor 1 week met me te delen en daarna komt in het appartement een andere 2-persoonskamer vrij.Ik heb super mooi uitzicht (zie de regenboog foto).

Vandaag met 4 andere gaan paraglyden, dit was echt super! Alleen moesten we de hele dag wachten wachten en wachten. Wanneer 1 iemand geweest was moesten we weer wachten totdat de wind goed was. Maar het was zeker de moeite waard!

Deze week is het feest in Cusco, de week voor pasen is hier heel feestelijk. Het beloofd dus een mooie week te worden. Donderdag nacht vertrek ik naar Arequipa met de bus en ik kom dinsdag ochtend weer terug.

Heerlijk hier!

Liefs Suus

  • 06 April 2009 - 06:36

    Marijke Hanstede:

    Hee Suzanne!
    Wat leuk om op jouw website terecht te komen en jouw belevenissen te lezen. Klinkt allemaal erg gaaf! En ook erg herkenbaar, als ik terugdenk aan mijn halfjaar in Nepal (ook al is het compleet ander land): het te laat komen, de armoede, het cultuurverschil...Inderdaad, daar word je wel flexibel van! Maar...je grootste cultuurshock gaat nog komen, geloof me...als je weer terugkomt naar NL!
    Dus: geniet in de tussentijd van je geweldige ervaringen en probeer te doen wat je kan...voor je het weet is het voorbij! Genietze!
    X Marijke

  • 06 April 2009 - 11:11

    Rob & Vera:

    Hoi Suzanne,
    Wat een indrukwekkende verhalen schrijf je! Ik krijg kippenvel als je de toestanden beschrijft wat die arme meiden meemaken, ongelooflijk wat een ellende...Knap dat je je emotie de baas bent. Maar gelukkig maak je ook leuke dingen mee zodat je alles weer ff van je af kunt 'glyden'.
    De foto's zijn prachtig en de kindjes 'vertederend'.
    Te gek dat we op deze manier zo mee mogen genieten met jouw fantastische onderneming.
    Hartelijke groeten,
    Elke,Lea, Rob,Vera

  • 06 April 2009 - 11:25

    Renske:

    Heej Suus!

    Top dat je daar ook gebruik kunt maken van je psychologische kennis. Het is echt enorm heftig wat zij daar meemaken :|! Fijn dat ze met jou wel een vertrouwensband kunnen opbouwen, dat hebben ze duidelijk nodig..
    Enne wat jouw needs betreft, heb je straks meer privacy in die 2-pers. kamer? Of zit daar ook geen deur in enzo?
    Dat paraglyden lijkt me ook gaaf, wat ben jij ineens avonturistisch geworden :P
    Feestze deze week en tot je volgende verhaal.

    xxx Renske

  • 06 April 2009 - 12:55

    Tiny Teheux Houthem:

    Fijn, dat je aan de slag bent en al zoveel voor deze meisjes kunt betekenen. Het is voor jou een bewijs, dat je bij hun in de smaak valt. Ga zo door en veel succes !

  • 06 April 2009 - 17:52

    Roel Jakobs:

    Heeey Suzanne,
    wat een verhalen erg heftig !
    sjiek om je foto's te zien en dat je ook soms je gedachte kunt laten "glijden" haha
    Geniet ervan !

    Roel

  • 06 April 2009 - 19:21

    Viv:

    Ha Suus,

    Wat een verhalen krijg je te horen, ik krijg er echt kippenvel van!
    Maar ik ben blij dat je de `kinderen` kunt steunen, dat geeft me dan weer een goed gevoel!! Echt top van je!

    Paraglyden lijkt me ook super om een keer te doen, het ziet er ook echt gaaf uit!

    De foto`s zijn zo mooi :)
    Geniet maar lekker van deze feestelijke week!

    Wij denken aan je, liefs Viv

  • 08 April 2009 - 10:28

    Nicole:

    Ha suzanne,

    Hier je collega met de blauwe sjaal! Ik had weer even een tijdje niet gelezen, maar ik heb meteen een hoop gemist! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, wat gaat de tijd snel zeg. Geniet ervan en ik ga wat meer bijhouden met lezen! ;-)

  • 09 April 2009 - 12:31

    Lotty:

    ha die suus!

    nou nou je hebt al heel wat gedaan de afgelopen weken! echt vet dat paraglyden! had niet verwacht dat je dat zou doen... ben kei jaloers op je!

    mooi dat je ook echt aan de slag kunt als psycholoog. wel echt heftig! maar denk ook erg leerzaam! echt geweldig om te horen dat je zoveel voor die meiden kunt betekenen! ben trots op je!!!

    nou hier in tilburg gaat het wat minder, heb dinsdag een knie operatie gehad! laterale meniscus was kappot en is gelukkig weer gemaakt, maar moet nog een keer onder het mes want mijn voorste kruisband is afgescheurd :(.

    geniet van je vijetijd en je werk!

    greetz lotty

  • 12 April 2009 - 13:33

    R.A.Sambo:

    Hoi Suus. Ik was een beetje ziek geweest.maar nu een beetje beter en hoe gaat het met je goed he joh.Met de project gaat ook goed zien ik.Met al die body allemaal je straal van gelukt en ook de famillie allemaal voel je ook thuis He joh.hier is paas fees.Iedereen is deze met de fees vieren.Ik hoop dat je ook paas fees mag vieren daar.Leuke fotos allemaal.Wens je strek met project en gauw terug.Wij mis je erg veel!Veel liefde voor de kinderen en ook voor jrzelf!Hou je goed en Ik hoor je wel? Je bent goed bezig .I believe I can FIy met jouy Doeiii

  • 13 April 2009 - 10:46

    Petra En Jo :

    He Suuske,

    Leuke fofo's met die kids op je armen. ( staat je goed ) Grapje van Jo. Geniet van deze ervaring op je eigen wijze. Laat het straks als je weer in Houthem bent pas GOED tot je doordringen. Het gaat allemaal zo snel, want volgens mij zit je over 14 dagen alweer op de helft. toch !! He meid het is je gegunt en Edje ......... die krijgt z'n tijd wel om.
    Heel veel groetjes en XXX

    Petra en Jo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 33648

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: