Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

09 Januari 2009 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Het aftellen is begonnen, nog 2 maanden en dan vertrek ik naar Cusco Peru. Met als doel: ontwikkelingswerk.

Onrecht, aangedaan aan kinderen laat niemand onverschillig. Daar wil je gewoon wat aan doen!
Daarom ga ik 3 maanden lang vrijwilligerswerk verrichten in Cusco, Peru. Binnen Casa Hogar La Esperanza.
Dit is een opvangtehuis voor voornamelijk meisjes die slachtoffer zijn van een geweldsmisdrijf binnen een gezin. Er verblijven in dit tehuis ongeveer 30 tot 35 meisjes voor een maximale periode van 6 maanden. Ze worden in La Esperanza geplaatst via het gerechtshof, de politie of het ziekenhuis. De meeste meisjes zijn nog zeer jong, vaak tot een jaar of 13. Ook verblijven er tienermoeders met hun kindjes. Er zijn een paar jongetjes in de leeftijd van baby tot 5 jaar.

De kinderen die opgevangen worden binnen Casa Hogar La Esperanza hebben enkel en alleen de kleding die ze op dat moment aan hebben. Verder hebben ze geen knuffels, speelgoed of andere persoonlijke spullen.

Ook u kunt deze kinderen helpen!

Iedereen kan een donatie overmaken op, een hiervoor speciaal geopend bankrekeningnummer, 1227.95.806
t.n.v. SGP Scheres te Valkenburg.

Met dit geld kan ik gedurende mijn verblijf spullen kopen waar deze kinderen behoefte aan hebben. Om deze kinderen het leven zo aangenaam mogelijk te maken. Iedere bijdrage, klein of groot, betekent hulp voor deze kinderen.

Eind juni ben ik weer terug en maak ik een presentatie waarin u kunt zien waar u uw geld aan besteed heeft.

Wilt u meer informatie laat dan een bericht achter met uw emailadres, dan stuur ik u een presentatie die ik hiervoor heb gemaakt.

Groetjes
Suzanne Scheres

  • 22 Januari 2009 - 09:19

    Roel Jakobs:

    Hoi Suzanne
    wie weet zien we mekaar nog voor dat je naar Peru gaat.
    heb me aangemeld hier
    dus ben benieuwd =D

    Groetjes
    Roel
    Jakobs

  • 23 Januari 2009 - 16:02

    Sambo:

    Hoi Suzanne , ik vind leuk je profiel te lezen je bent goed bezig ik zou graaag meer van je willen weten het is leuk om iets van je werk te lezen ik hoop dat die kinderen in goede handen zijn je bent een lieve meisje veel succes Groetjes Sambo en veel kusjes en tot gauw op de fitness doei

  • 25 Januari 2009 - 17:27

    Rik:

    Een keer je naam op google intikken en kom ik deze site tegen haha. Weet dat je het er vroeger wel eens over had... Nooit gedacht dat je het echt zou ondernemen... en als je toch in peru bent... inca trail.. Veel succes! Groetjes Rik.

  • 29 Januari 2009 - 13:54

    Vera:

    Hoi suzanne,
    Eindelijk je wens in vervulling.
    Ik wensen je mooie maanden en hoop dat je je plannen helemaal kunt waarmaken.
    Misschien zien we je in juli weer in de polfermolen:):)
    Groetjes van vera

  • 31 Januari 2009 - 08:23

    Mia Maas:

    Lieve Suzanne,

    Wij vinden het geweldig wat je gaat doen. We wensen je dan ook heel veel succes!! Graag hoor ik nog iets van je. miamaas@home .nl

  • 03 Februari 2009 - 15:04

    Femke:

    Hey suzanne,

    Long time no see!! En waarom eigenlijk :) Allebei te druk denk ik. Maar vond het toch tijd je weer eens op te zoeken, want mis het lachen en zingen ;) Je kan mij op hyves vinden, maar heb gemerkt dat jij nog niet aangemeld bent... Zie dat je naar Peru vertrekt.... Echt heel gaaf!!! Hoop dat je voor die tijd nog eens tijd hebt om wat te drinken of eten samen... Ben heel benieuwd hoe het met je gaat...

    Dikke kus Femke

  • 06 Februari 2009 - 18:36

    Suzanne & Frank:

    Hey Suuz, we wensen je veel succes in Peru! We zullen je natuurlijk ook volgen via deze site.
    Dat je kunt bereiken wat je voor ogen hebt. We maken natuurlijk ook wat over op je rekeningnum., dat je veel geld zult inzamelen.

    Groetjes Suzanne en Frank

  • 08 Februari 2009 - 09:58

    Guido Mertens:

    Hey Suzanne,

    Ik zie dat je naar Peru gaat. Wat leuk! Alvast veel succes en veel plezier. Zien we ons nog voor dat je gaat?
    Ik kan je trouwens niet vinden op hyves. Kan jij me vinden?

    Groetjes,

    Guido Mertens
    Maastricht

  • 13 Februari 2009 - 10:16

    Maud:

    Hee schoonzussie...komt er nu langzaam op aan heh! Maar voor die tijd nemen we nog uitgebreid afscheid...en we houden je site in de gaten!!!! Tot snel,
    Liefs, Maud

  • 26 Februari 2009 - 12:17

    Sambo:

    Hallo Suzanne fijn dat je gisteren maar wij zullen jou toch gaan missen ik hoop dat alles met je goed gaat wij maken ons toch zorg want het is toch heel ver weg als je wat nodig hebt kun je altijd op mij rekenen ik hoop snel wat van je te horen en dat je heel terug komt en een fijne poject met de kinderen daar kunnen beleven en ik wens je een fijne reis groetjes aan papa en de groetje en veel kusje van hsrdcormeester doeii

  • 01 Maart 2009 - 10:20

    Rob&Vera:

    HeY Suzanne,
    Nog 'n paar dagen en dan begint het GROTE avontuur!Geweldig wat je gaat ondernemen, echt te gek dat je deze stap durft te zetten en het diepe in duikt. Wij wensen je een prachtige tijd toe daar in het verre mooie Peru, de kinderen zullen héél blij zijn dat er zo'n schat voor hun komt zorgen.
    Heel veel sterkte met afscheid nemen (wij vonden dat heel moeilijk toen Elke naar Z-Afrika ging:)
    We gaan uizien naar je verhalen op deze site.
    groetjes,
    Elke,Lea,Rob,Vera

  • 01 Maart 2009 - 20:52

    Jan En Iet Smits:

    Ook wij wensen je een fantastische tijd daar in het verre Peru. Heel veel succes en we zien ons weer in juli.

  • 04 Maart 2009 - 15:55

    Diana:

    Suzanne,

    Heel veel leerzame dagen toegewenst en tot ziens. Als je terug bent heb je er een neefje bij, kusssssssss

    Diana

  • 04 Maart 2009 - 17:07

    Renske:

    Heej Suus!

    Heb je de rest van je spullen nog in je rugzak kunnen krijgen ;)?
    Geniet van de laatste uurtjes samen.. Een goede reis en heel veel succes en plezier daar heel ver weg! Zorg goed voor de kinderen en voor jezelf natuurlijk. Hou ons op de hoogte he.

    Liefs Renske

  • 04 Maart 2009 - 18:39

    Schoonouders:

    Lieve Suzanne,
    Wij wensen je een veilige vlucht,denk aan je zelf en heel veel succes met het mooie werk dat je daar gaat doen
    liefs pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 33647

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: