Het leven van een backpacker - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu Het leven van een backpacker - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

Het leven van een backpacker

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

14 Juni 2009 | Ecuador, Otavalo

Hallo allemaal

Ten eerste allen bedankt voor jullie felicitaties voor mijn verjaardag. Leuk om zover weg te zitten en toch te merken dat zoveel mensen aan je denken.

Aangezien ik in mijn vorige bericht beloofd heb jullie ook de hoogte te houden van deel 2 van mijn reis, doe ik dat ook.

De laatste dagen in Peru waren leuk.
In Ica kregen we een privé tour en zijn we gaan crossen in een sandbuggy ... vet gaaf. Ed is ook gaan sandboarden, lijkt op snowboarden maar dan op zand. Dat was mijn iets te hoog.
Daarna door naar Nasca, waar we na een stevig ontbijt een vlucht over de Nasca lijnen hebben gemaakt. We hadden super mooi weer en konden alles goed zien. Was echt super!

Toen naar Ecuador gevlogen, Quito. In deze stad voelde we ons niet echt op ons gemak, te groot en niet veel te beleven.
Eenmaal hier wilde we de galapagos boeken voor 18 juni. Dus gingen we wat reisbureautjes af. Het eerste reisbureau kwam met een lastminute aanbieding voor die zondag. Een firstclass tour! Die aanbieding konden we dus niet laten liggen. Dus vlogen we een dag later alweer naar de Galapagos eilanden. We boekte een cruise voor 5 dagen.
De Galapagos bleek echt een paradijs op aarde. We hadden een luxe cruiseboot, waar ik vervolgens wel heel erg zeeziek op werd.
We maakte veel wandelingen op onbewoonde eilanden, hier zagen we de mooiste vogels, veel linguanen en zeeleeuwen. De dieren zijn niet bang voor mensen, dus we kunnen heel dichtbij komen. Aanraken is echter verboden.
Het mooiste was het snorkelen, wat we zo een 2x per dag deden. Je zag de mooiste vissen, zwom met speelse zeeleeuwen. Mijn hoogte punt was het zwemmen van 0,5 meter afstand van een reuzeschildpad, Eds hoogte punt was het zwemmen op 1 meter afstand van een haai.
Ondanks het zeeziek zijn hadden we besloten om onze cruise 3 dagen te verlengen. Het koste wel wat geld, maarja .... we zijn op een paradijs op aarde, daar wil je niet zomaar weg en daar kom je maar 1x. In die 3 extra dagen zagen we nog meer reuzeschildpadden, pinguins en lava grotten. Ook met de pinguins kinden we weer zwemmen. Ook hebben we nog met meer haaien gezwommen.

Zijn jullie al jaloers??

Wij hebben vandaag na een baggere nacht in een bagger bed de bus genomen naar Otavalo. Echt een leuk stadje waar we ons weer helemaal op ons gemak voelen (in tegenstelling tot Quito). We hebben een leuk hostel gezocht , niet meer zo bagger en zijn een marktje gaan bezoeken. Ook hier konden het weer niet laten iets te kopen. Ik heb nog een leuke tas gekocht en Ed een leuk t-shirt (alsof we nog plaats hebben in de backpack). Daarna zijn we een vogelpark gaan bezoeken. Straks lekker een hapje eten, nog ergens iets drinken en morgen weer vroeg op voor een mooie paardrijtocht.
Overmorgen gaan we hier weer weg en gaan we naar Baños. Eens kijken wat we daar kunnen beleven.

Nog een dikke week en dat zit mijn avontuur erop. Maar voor die tijd zal ik nog een keer iets op de site zetten.

Groetjes Edgar en Suzanne

  • 16 Juni 2009 - 04:29

    Renske:

    Heej Suus!

    Lichtelijk jaloers ja, als je er foto's van had bijgeplaatst was het nog veel erger geweest! Heb je ook een onderwater toestel toevallig? Ik heb maar even plaatjes op google gekeken om de pijn nog wat erger te maken :P. Het is hier half 7 en over 20 minuutjes mag ik weg om weer 9 uur hard te gaan werken :(
    Het klinkt echt zo super allemaal daar!! Jullie hebben vast en zeker geen moment spijt gehad van de verlenging?
    Gelukkig dat jullie het in deze stad wel naar jullie zin hebben! Veel plezier met paardrijden en geniet er nog van de komende week!!!

    Liefs Renske

  • 16 Juni 2009 - 07:28

    Broer En Schoonzus:

    Jaloers??? Nee hoor.....ahum!!!! Nog even n dan zit jullie avontuur er weer op, wat gaat dat snel! Maar jullie genieten met volle teugen zo te lezen...
    tot snel en liefs van ons!
    XxX

  • 16 Juni 2009 - 07:47

    Lotty:

    hejjj suuske en ed,

    jaloers??? hoe kom je daar na bij? ruilen?? :P

    mooi om te horen dat jullie zoveel leuks samen doen! tja de onderwate wereld en de onaangetaste wereld is mooi! als je ergens een introductie duik kunt maken zeker doen!

    geniet nog even van elkaar nu kan het nog;)

    have fun! xxx lotty

  • 16 Juni 2009 - 09:08

    Susan:

    Hee suzan,

    De foto´s zijn echt prachtig. 8 dgn en dan alweer terug, ongelooflijk wat is dat snel gegaan. Geniet er nog maar goed van. Maar ik weet zeker dit is niet jullie laatste reis geweest,haha.
    groetjes susan

  • 16 Juni 2009 - 17:40

    Roel Jakobs:

    Heey Suus,

    jaloers ?? hoe kom je erbij ;) haha
    geniet er nog maar van ! ! !
    ben benieuwd naar je verhalen ;)

    Groetjes
    Roel

  • 17 Juni 2009 - 20:32

    Tineke Iskak Pa Ma :

    Hallo Edgar en Suzanne
    Wij hebben ook schildpadden enn pinquins gezien plus heel veel haaien in.......Blijdorp.!!!!!!!
    groetjes van ons allemaal.

  • 18 Juni 2009 - 09:35

    Isabel:

    hoi Suzanne en Edgar
    Als ik je verhaaltje lees zie ik het allemaal voor me.Wat heerlijk dat jullie dat samen meemaken, het lijkt wel een romantische huwelijksreis, dat hebben jullie in ieder geval al gehad. het lijkt me prachtig dat gevoel zo kort bij de natuur te zijn. Jammer dat jullie snel weer in de werkelijkheid terecht komen. Geniet er nog even lekker van. groetjes Isabel

  • 18 Juni 2009 - 15:48

    Josje:

    Lieve Suzanne!

    Bijna aan het einde van je prachtige avontuur wil ik je bedanken voor het (op afstand) mogen meebeleven : ik heb er geweldig van genoten.Van alles wat je voor "je mensen" hebt gedaan;de leuke,spannende,verdrietige verhalen;de mooie foto's ....
    Het is duidelijk : het moet fantastisch voor je geweest zijn!!
    Geniet,samen met je vriend, nog van een welverdiend heerlijk weekje ....
    En daarna behouden thuiskomst gewenst!

    Groetjes uit mijn hart,
    Josje

  • 22 Juni 2009 - 13:21

    Monique:

    Eej Suzanne en Ed!

    Het avontuur zit er alweer bijna op. we hopen dat jullie een fijne vakantie hebben gehad, en wij wensen jullie alvast een goede terugreis!

    Groetjes,

    Monique, Noël, Marlies en Jo

  • 22 Juni 2009 - 15:47

    Ben En Maud:

    Jullie komen bijna terug!!!!!!!!!!! Joepie!!! geniet nog maar ff en een heeeeele goede terugreis!
    X ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 33635

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: