MachuPoepoep - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu MachuPoepoep - Reisverslag uit Cusco, Peru van Suzanne Scheres - WaarBenJij.nu

MachuPoepoep

Door: Suus

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

03 Juni 2009 | Peru, Cusco

Hier weer een bericht nog altijd uit het verre Peru.

Zaterdagavond tijd voor een feestje. Samen met Sandra hield ik een afscheidsdiner met 15 meiden en 2 jongens. Kippig gezellig dus! Ook werd mijn verjaardag een week te vroeg al een beetje gevierd met een leuk taartje dat vriendinnen voor me besteld hadden (zie foto). Daarna gezellig gaan stappen. Een beetje salsa gedanst met Edje ... jaja hij heeft er aanleg voor, hij had de stapjes meteen door. En na een korte nacht slapen door naar Machupicchu.

Machupicchu was voor mij een unieke ervaring. Zondag vertrokken met een busje naar het station. Aangezien er een parade was en we met de bus niet door konden hadden we bijna de trein gemist. Maargoed ... bijna is niet helemaal dus we waren nog onderweg.
Begin van de middag kwamen we aan in aqua calientes, waar een een prima hostel hadden, met warme douche, en we zijn naar de hotsprings gegaan. Even relaxen.
In de nacht van zondag op maandag begonnen de krampjes en in de ochtend kon ik wel op het toilet blijven zitten. 3 maanden primitieve Peru eiste uiteindelijk toch nog zijn tol.
Uiteindelijk toch de bus naar Machupicchu genomen, maar binnen de muren van Machupicchu zijn geen toiletten. Dus ik ben een stukje meegelopen en moest weer omdraaien om snel naar het toilet te rennen (sorry voor dit smakelijke verhaal ;))Ik voelde me echt ziek, zwak en misselijk. Toen naar de medische dienst bij Machupicchu. Na een kort gesprek en lichamelijk onderzoek kwam hij tot de conclusie dat ik waarschijnlijk een parasiet en een bacterie heb. Eerst kreeg ik een spuit tegen de pijn. Verder kreeg ik nog pillen tegen krampen, pillen tegen parasieten, antibiotica, en pillen om te stoppen.
Na een uurtje rusten op een picknick tafel en een paar keer wc erbij ging ik toch nog ff door machupicchu lopen. Ik was blij toen we weer naar huis konden.
Machupicchu: een unieke ervaring.

Verder heb ik gisteren afscheid moeten nemen van mijn lieve huisgenoot, vriendinnen en Cusco. Na 3 maanden een toptijd te hebben gehad daar was dat toch wel een beetje moeilijk. Gelukkig een beetje maar, want ik heb natuurlijk mijn Edje bij me en samen gaan we nu een geweldige reis maken.
Vanochtend zijn we naar Lima gevlogen waar we nu hetzelfde hostel hebben als mijn allereerste nacht in Peru. En je raad het nooit ..... zelfs dezelfde kamer :) Morgen maken we een 2 daagse tour, eerst naar Ica, sandboarden en buggyrijden en daarna door naar Nazca om een vlucht te maken over de Nazca lijnen.
Zaterdag vliegen we naar Ecuador, dus waarschijnlijk is dit mijn laatste berichtje uit Peru.

Ik hou jullie op de hoogte van mijn volgende hoofdstuk in mijn reis.

Owja ... en zoals beloofd ook nog wat foto´s van de jungle en van mijn afscheid bij casa hogar esperanza.

Liefs Suus

  • 04 Juni 2009 - 05:15

    Renske:

    Heej Suus!

    Gezellig zo'n feestje :) en de taart ziet er ook lekker uit! Mooie foto's van de jungle en machupischu! Wel klote van de schijterij :P Maar als het de eerste heftige aanval sinds het begin van je tijd daar is dan is het nog wel te overzien toch.. Ik hoop dat de spuit en de pillenberg het hebben opgelost voor de rest van je tijd in verweggistan. Wel raar hoor om Ed ook op de foto te zien. Hoe geweldig moet het zijn om de tijd daar op deze manier samen af te kunnen sluiten?! Het is wel vaak feest daar of lijkt dat maar? Nu weer een parade..
    Veel plezier nog de laatste dagen in peru en natuurlijk een goede vlucht! Ik wacht weer op je volgende bericht :)

    Liefs xxx Renske

  • 04 Juni 2009 - 07:18

    Joep Teeken:

    Suzanne, allemaal geweldig wat jij daar doet en ervaart. Ik ben trots op dat ik je heb leren kennen.
    Nog heel veel plezier met Ed en de reis!

  • 04 Juni 2009 - 08:40

    Wimmie:

    Jeetje zus het zou jou ook weer eens niet overkomen en dan nog wel bij de Machu Picchu. Balen hoor! Deze dame ligt trouwens ook een beetje in de kreukels sinds ik terug ben in Nederland...
    Geniet nog van je tijd in Peru, van de vlucht boven Nazca (kotszakjes zijn wel in het vliegtuigje :)) en van het sandboarden. Ik blijf je natuurlijk volgen in Equador.
    Dikke knuffel en x (ook aan Ed)

  • 04 Juni 2009 - 18:54

    Viv:

    Ha Suus en Ed,

    Wat een pech zeg, weer die darmen :(
    Hopelijk heb je er de rest van de trip geen last meer van!!!

    Ben benieuwd naar alle ervaringen die jullie de rest van de reis nog gaan opdoen! In ieder geval heeeeel veeeeel plezier toegewenst! En genieten he :)

    Knuffels Viv

  • 06 Juni 2009 - 14:16

    Truus:

    Hoi Suzanne,

    Ik wil je alvast proficiat wensen met je verjaardag morgen!
    Heb de verhalen gelezen en van pa en ma begrepen dat je het na je zin hebt, leuk om te horen. Nog veel plezier samen met Ed.

    Groetjes,
    Tante Truus

  • 06 Juni 2009 - 19:15

    Jo En Marlies:

    Suzanne,
    Alvast van harte gefelicteerd met je verjaardag. En verder wensen wij jullie nog een fijne vakantie en nog veel plezier ook voor Ed.
    Groetjes Jo Marlies Noel en Monique

  • 07 Juni 2009 - 12:24

    Ria:

    Hallo Suzanne,

    Van harte proficiat met je verjaardag en ik wens je samen met Ed nog een hele fijne vakantie.

    Ger en Ria


  • 07 Juni 2009 - 18:39

    Anouk:

    Hey die suus,

    Bij deze van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Maak er samen een gezellige dag van...

    Tot gauw!
    Liefs Anouk

  • 08 Juni 2009 - 07:36

    Lotty:

    hejj suus en ed natuurlijk ook! gefelciteerd met je verjaardag! 1 dag te laat maar toch van harte:P , vervelend dat je een shit aanval hebt gekregen. maar dat valt wel te overzien, aangezien dit je eerste is in 3 maanden;). Sluit je geweldige ervaring samen af met je ed!en geniet met volleteugen van elkaar! tot snel xxx lotty

  • 08 Juni 2009 - 09:51

    Rebecca:

    Hey Suus!
    Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik dacht rekening te kunnen houden met het tijdsverschil en dan net vroeg genoeg vandaag nog iets versturen, maar dan klopt het nog niet, dus ik ben ook een dag te laat. Hesje heeft haar taart wel op tijd gehad hoor, smaakte goed, maar ik moest door geven dat die van jou toch lekkerder zijn. Je krijgt ook nog de groeten van Binky. Veel plezier op de galapogos!

  • 08 Juni 2009 - 12:51

    Laura En Ricardo:

    Hoi Suzanne!

    Nog hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Op een beetje poeperitus na klinkt het nog altijd super wat je allemaal meemaakt. Echt heel leuk om bij te blijven.
    Tot snel! (Ja, nu is het echt snel...) Ook de groetjes aan Ed.

    Groetjes,
    Laura en Ricardo

  • 08 Juni 2009 - 15:06

    Rob En Vera:

    Hey Suzanne,
    Ik kijk op je site en lees dat je vandaag jarig bent. Wat een bijzondere verjaardag! Hartelijk gefeliciteerd van ons allemaal!!!
    Ik hoop dat je buik weer in orde is en je kunt proosten op een geweldige toekomst samen met Ed. Geniet nog van de laatste mooie momenten in het dat prachtige land, misschien kom je er nog wel eens terug!?
    Veel plezier en groetjes van Elke Lea Rob Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 22 Nov. 2008
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 33620

Voorgaande reizen:

05 Maart 2009 - 24 Juni 2009

In mijn uppie naar het verre Peru

Landen bezocht: